OMG

A-Z Challenge Banner

                                            http://www.a-to-zchallenge.com

O is for OMG

OMG- is a common abbreviation used in SMS [short message service] It stands for Oh My God, Oh My Goodness or Oh My Gosh.

I thought the abbreviation came about in the 21st century but no the first time OMG was used was in a letter to Winston Churchill in 1917 [ time.com]

Personally, I don’t like using OMG so for the past year I have been using OMGoodness. It just didn’t feel right using God’s name that way. I didn’t know it stood for Oh My Gosh too. I think I’ll use that instead.

Do you text? Use a tablet?

App Store Photo

Courtesy of http://www.yourdictionary.com  Here is the whole alphabet of texting slang:

A

  • ABT About
  • ABT2 Meaning ‘About to’
  • ACDNT Accident
  • ACK Acknowledge
  • ACPT Accept
  • ADD Address
  • ADDY Address
  • AEAP As early as possible
  • AF April Fools
  • AIGHT Alright
  • AKA Also known as
  • AMAP As much as possible
  • AML All my love
  • AMOF As a matter of fact
  • ASAP As soon as possible
  • ATB All the best
  • ATEOTD At the end of the day
  • AYT Alright / Are you there?

B

  • B2W Back to work
  • B/F Boyfriend
  • B4 Before
  • BDAY Birthday
  • BF Boyfriend
  • BF Best friend
  • BFF Best friends forever
  • BLNT Better luck next time
  • BM Bite me
  • BOYF Boyfriend
  • BRB Be right back
  • BTW By the Way
  • BYOB Bring Your Own beer

C

  • CIAO Good-bye
  • CM Call me
  • CMB Call me back
  • CMON Come on
  • CR8 Create
  • CTC Care to chat?
  • CU See you
  • CUA See you around
  • CUL See you later
  • CUL8R See you later
  • CYA See you
  • CYAL8R See you later

D

  • DIY Do it yourself
  • DKDC Don’t know, don’t care
  • D/L Download
  • DL Download
  • DNT Don’t

E

  • EMA E-mail address
  • EOM End of message
  • ETA Estimated time of arrival
  • EZ Easy
  • EZY Easy

F

  • FAQ Frequently asked questions
  • FBM Fine by me
  • FC Fingers crossed
  • FTW For the win
  • FW Forward
  • FWIW For what it’s worth
  • FWM Fine with me
  • FYEO For your eyes only
  • FYA For your amusement
  • FYI For your information

G

  • G/F Girlfriend
  • G2CU Good to see you
  • G2G Got to go
  • G2R Got to run
  • GB Goodbye
  • GBTW Get back to work
  • GBU God bless you
  • GF Girl friend
  • GG Gotta Go
  • GJ Good job
  • GL Good luck
  • GN Good night
  • GNIGHT Good night
  • GNITE Good night
  • GR8 Great
  • GRATZ Congratulations
  • GTG Got to go
  • GUD Good
  • GUDNYT Goodnight

H

  • H8 Hate
  • HAK Hug and kiss
  • HAU How about you?
  • HAV Have
  • H&K Hugs & kisses
  • H2CUS Hope to see you soon
  • HAND Have a nice day
  • H-BDAY Happy Birthday
  • HF Have fun
  • HFAC Holy flipping animal crackers
  • HRU How are you?
  • HTH Hope this helps
  • HUB Head up butt
  • HUYA Head up your ass
  • HV Have
  • HW Homework

I

  • IB I’m back
  • IC I see
  • IDC I don’t care
  • IHNI I have no idea
  • IK I know
  • ILU I love you
  • ILY I love you
  • IM Instant message
  • IMO In my opinion
  • IMS I am sorry
  • IMU I miss you
  • IUSS If you say so

J

  • JAC Just a sec
  • JK Just kidding
  • JLMK Just let me know

K

  • K Okay
  • KK Okay, Okay!
  • KEWL Cool
  • KIT Keep in touch
  • KUTGW Keep up the good work

L  

  • L8R Later
  • LOL Laugh out loud
  • LOL Lots of love
  • LUVYA Love you

M

  • MC Merry Christmas
  • MIRL Meet in real life
  • MKAY “Mmm, okay”
  • MSG Message
  • MTF More to follow
  • MUSM Miss you so much
  • MWAH To give a kiss
  • MYOB Mind your own business

N

  • N1 Nice one
  • N2M Nothing too much
  • NBD No big deal
  • NE Any
  • NE1 Anyone
  • NIMBY Not in my back yard
  • NM Nothing much
  • NM Never mind
  • NOYB None of your business
  • NP No problem
  • NT Nice try
  • NVM Never mind
  • NVR Never
  • NW No way

O

  • OB Oh baby
  • OB Oh brother
  • OI Operator indisposed
  • OIC Oh, I see
  • OJ Only joking
  • OM Oh, my
  • OMDB Over my dead body
  • OMG Oh my God
  • OMW On my way
  • ONL Online
  • OTB Off to bed
  • OTL Out to lunch
  • OTOH On the other hand
  • OVA Over

P

  • P2P Peer to peer
  • PEEPS People
  • PIC Picture
  • PL8 Plate
  • PLMK Please let me know
  • PLS Please
  • PLZ Please
  • PM Private Message
  • POV Point of view
  • PPL People
  • PROLLY Probably
  • PRT Party
  • PZ Peace

Q

  • QIK Quick
  • QL Quit laughing
  • QT Cutie
  • QTPI Cutie pie

R

  • RIP Rest in peace
  • RLY Really
  • RME Rolling my eyes
  • RU Are you?
  • RUOK Are you okay?
  • RX Regards

S

  • SBT Sorry ’bout that
  • SC Stay cool
  • SIT Stay in touch
  • SK8 Skate
  • SK8NG Skating
  • SK8R Skater
  • SK8RBOI Skater Boy
  • SO Significant other
  • SOAB Son of a B*tch
  • SOL Sooner or later
  • SOS Meaning help
  • SRSLY Seriously
  • SRY Sorry
  • SS So sorry
  • STR8 Straight
  • SUL See you later
  • SUP What’s up?
  • SUX sucks or “it sucks”
  • SYL See you later
  • SYS See you soon

T

  • TBC To be continued
  • TBD To be determined
  • TBL Text back later
  • TC Take care
  • TGIF Thank God it’s Friday
  • THX Thanks
  • THNX Thanks
  • TMB Text me back
  • TMI Too much information
  • TMTH Too much to handle
  • TOJ Tears of joy
  • TTFN Ta ta for now
  • TTLY Totally
  • TTUL Talk to you later
  • TU Thank you
  • TTYL Talk to you later
  • TTYS Talk to you soon
  • TY Thank you

U

  • UFB Un “freaking/f-ing” believable
  • UFN Until further notice
  • UL Upload
  • U-L Meaning “You will”
  • UOK You ok?
  • UR Your / You’re
  • URW You are welcome
  • UW You’re welcome

V

  • VBS Very big smile
  • VIP Very important person
  • VM Voice mail
  • VN Very nice
  • VRY Very

W

  • W@ What?
  • W/ With
  • W8 Wait
  • WAH Working at home
  • WAM Wait a minute
  • WAYF Where are you from?
  • W/B Write back
  • WB Welcome back
  • WBU What about you?
  • WC Who cares
  • W/E Whatever
  • W/END Weekend
  • WE Whatever
  • WIU Wrap it up
  • WK Week
  • WKD Weekend
  • W/O Without
  • WRK Work
  • WRU@ Where are you at?
  • WTF What the freak
  • WTG Way to go
  • WTH What the heck? What the hell?
  • WTM Who’s the man?
  • WU What’s up?
  • WUF Where are you from?
  • WUP What’s up?

X

  • X Kiss
  • XME Excuse Me
  • XOXOXO Hugs & Kisses
  • XLNT Excellent

Y

  • Y? Why?
  • Y2K You’re too kind
  • YARLY Ya, really?
  • YBS You’ll be sorry
  • YGG You go girl
  • YNK You never know
  • YR Your
  • YR Yeah right
  • YW You’re welcome

Z

  • ZUP Meaning “What’s up?”
  • ZZZZ Bored or asleep

 

A-Z Challenge Banner

http://www.a-to-zchallenge.com

10 Responses to “OMG”

Leave a Reply

Subscribe/Follow
Enter your Email:
Preview | Powered by FeedBlitz